Výběr autokamery závisí v první řadě na ceně a výbavě, nejzákladnější modely se pohybují kolem tisícovky korun a pro sváteční řidiče jsou zcela dostatečné. V minulosti šlo téměř vždy o méně kvalitní kus s přísavkovým držákem, konstrukci, které se mnohé firmy stále drží, spolu s přehledným displejem a tlačítky. O něco dražší druhy kamer do auta mohou být už v provedení bez displeje, propojené prostřednictvím WiFi s chytrým telefonem. Jejich umístění lépe odpovídá představám policie o neomezeném výhledu z předního okna auta, často je možné schovat je za zpětné zrcátko. Jejich aktivitu indikují LED diody, někdy hlasová informace.
Střední třída kamer do auta se vyznačuje kvalitnějším snímačem, rychlejším procesorem a lepší optikou, spolu s WDR optimalizací pro záběry v horších podmínkách a v noci. Cena se pohybuje kolem dvou tisíc korun a za tu už často nabídnou možnost využít větší paměťovou kartu, samolepící držák i kompaktnější kameru. Ve výbavě může být parkovací režim, asistent pro jízdu v pruzích, na horní cenové hranici případně i GPS modul a databáze stacionárních radarů.
Recenze kamer do auta jsou v tomto široce zastoupeném spektru jednim z hlavních výchozích bodů, jak vybrat ideální model autokamery, především profesionálové musí zvažovat spolehlivost a kvalitu dané značky nebo modelu. Pro ně je typická nutnost využít paměťovou kartu 128 a více GB, pokud tráví na cestě více než deset hodin a chtějí mít záznam z celého dne k dispozici.
Pro většinu z nás je ovšem dostatečný poslední soubor, který zaznamenává situaci právě proběhlé nehody, pokud se korektně uloží díky standardnímu vypnutí autokamery, nezáleží na tom, kolik microSD karta pojme záběrů. Policie si může video rovnou překopírovat, u autokamer s WiFi je možné ho stáhnout i do chytrého telefonu a sdílet.
To není možné na sociálních sítích v případě, že jsou rozpoznatelné obličeje účastníků, na rozdíl od SPZ by tak bylo narušeno jejich právo na soukromí. Také v některých zemích je pořizování záznamu autokamerou omezeno nebo úplně zakázáno.